نقد و برسی ایبلتون لایو Ableton Live 11

نقد و برسی Ableton Live 11

بالاخره زمان آن فرا رسیده است نقد و برسی ایبلتون لایو Ableton Live 11 را مطالعه کنید

 به روزرسانی عمده Ableton Live به ندرت راه خود را باز می کند ، بنابراین ما در هر مورد بزرگ دیگری غوطه ور خواهیم شد – از جمله کامپینگ ، دنبال کردن سرعت ، پشتیبانی از MPE ، ابزارهای جدید ، جلوه ها ، Live Packs و موارد دیگر.

اما با این وجود چند سوال پیش می آید. نسخه جدید چقدر خوب عمل می کند؟ آیا همه زنگ ها و سوت های جدید ارزش ارتقا دارند تمامی این موارد در نقد و برسی ایبلتون لایو Ableton Live 11؟

بازبینی شده : Ableton Live 11
قیمت:
– Live 11 Suite: 749 دلار یا 229 دلار برای ارتقا از Live 7-10 Suite
– Live 11 Standard: 449 دلار یا 159 دلار برای ارتقا از Live 1-10 Standard
– Live 11 Intro: 99 $
موجود: اکنون
سیستم مورد نیاز :
– macOS: OS X 10.13 یا بالاتر ؛ Intel Core i5 یا بالاتر ، از جمله سیلیکون اپل ؛ 8 گیگابایت RAM فضای دیسک تا 76 گیگابایت برای محتوای صدا
– ویندوز: ویندوز 10 (ساخت 1909 یا بالاتر) ؛ Intel Core i5 یا AMD 8 GB RAM؛ فضای دیسک تا 76 گیگابایت برای محتوای صدا

نقد و برسی ایبلتون لایو Ableton Live 11

از آغاز فروتنانه و به معنای واقعی کلمه رادیکال در سال 2001 به عنوان یک دستگاه موسیقی مبتنی بر حلقه برای اجرای زنده ، Ableton Live قیام کرده و به محبوب ترین DAW برای تولید موسیقی الکترونیکی و به طور کلی یکی از محبوب ترین DAW ها تبدیل شده است. هر نسخه جدید آن را به انجام هر کاری که استانداردهای استودیوی حرفه ای مانند Avid Pro Tools و Apple Logic Pro X می توانند انجام دهند ، نزدیکتر و نزدیکتر کرده است ، در عین حال بنیان تولید موسیقی الکترونیکی خود را بر اساس جلسه مکمل (کلیپ) مشاهده و حفظ و تقویت می کند چیدمان (جدول زمانی) نماها و درمانهای ارتجاعی زمین و زمان.

این بررسی تمام ویژگی های مهم جدید را در Live 11 پوشش می دهد. با این حال ، پوشش کلی موارد کل ایستگاه کاری عملی نیست – بنابراین اگر این چیزی است که دنبال آن هستید ، یکی از بسیاری از دوره های ویدیویی یا کتابهای عالی را جستجو کنید ابلتون زنده


20 سال Live

“Comping” به روشی برای ضبط و ویرایش آهنگ اشاره دارد که در آن DAW بارها و بارها چندین بار را برای یک منطقه انتخاب شده ضبط می کند تا زمانی که ضبط متوقف شود. این کار باعث می شود قبل از توقف ضبط ، به اندازه نیاز ، به عنوان خوانده شده ، آواز یک آیه ، اجرای ضرب انگشت یا حتی یک آهنگ کامل به صورت صوتی یا MIDI ضبط کنید.

سپس می توانید هر بخشی از مواردی را که می خواهید نگه دارید انتخاب کنید و آن قسمت ها را کامپایل کنید یا آنها را “در یک مسیر واحد” “جمع آوری” کنید.

بسیاری از DAW های معروف سالهاست که کامپینگ ارائه می دهند ، بنابراین جالب است که کاربران Live هم اکنون می توانند از این عملکرد صرفه جویی در وقت بهره مند شوند. در جدول زمانی Arrangement ، یک منطقه حلقه دار را روشن کنید ، ضبط صدا یا MIDI را شروع کنید و وقتی منطقه به انتهای حلقه خود رسید ، یک خط برداشت دیگر در زیر مسیر اصلی مسیر ایجاد می شود. تا زمانی که متوقف نشوید ، به طور افقی مسیرهای ایجاد را ادامه می دهد. در مسیرهای دریافت شده یک دکمه تست (نماد بلندگو) در هدر آهنگ آنها قرار دارد تا بتوانید به آنها گوش دهید.

برای هر بخشی که می خواهید نگه دارید ، آن قسمت را انتخاب می کنید و Enter را می زنید ، از منوی زمینه گزینه Copy Selection to the Main Lane را انتخاب می کنید یا از ابزار Draw برای انتخاب مناطق استفاده می کنید ، و آن قسمت بصورت یکپارچه به خط اصلی قسمت پیست می شود مسیر.

ضبط درام های MIDI با استفاده از قابلیت جدید کامپینگ Live 11. بخشهای برجسته شده از مسیرهای عبور ، بخشهایی هستند که از خط اصلی پخش می شوند.

اجرای کامپایلینگ Live 11 بسیار روان کار می کند ، و برای موقعیت هایی که می توانید قطعات را بفهمید ، انعطاف های مختلف صوتی را امتحان کنید یا فقط بخواهید یک ضربان عالی 16 بار را اجرا کنید بسیار عالی است. نیازی نیست که جدول زمانی را با یک بار طولانی پر کنید که به هر حال بیشتر در آخر پرتاب خواهد شد. این امر باعث می شود ویرایش چندگانه بسیار سریعتر انجام شود.

همچنین می توانید مسیرهای برداشت مانند کلیپ های معمولی Arrangement View را ویرایش کرده و در اسلات های کلیپ Session View کپی کنید.

ویرایش پیوندی و ویرایش MIDI چند کلیپی

هر آهنگ Arrangement View – صوتی یا MIDI – را می توان از طریق منوی زمینه هدر آهنگ پیوند داد تا بتوانید به طور همزمان در همه آهنگ های پیوند شده ویرایش کنید (به ویدئو مراجعه کنید). شما می توانید بیش از یک گروه از آهنگ های پیوندی داشته باشید ، اما هر آهنگ جداگانه فقط می تواند بخشی از یک گروه مرتبط باشد. همچنین ، می توانید پیوند هر آهنگ را از یک گروه در هر زمان جدا کنید.

اکنون می توانید چند کلیپ MIDI را در یک آهنگ انتخاب کرده و همزمان در MIDI Note Editor ویرایش کنید. یک دکمه Focus جدید در ویرایشگر یک کلیپ MIDI را برای ویرایش برجسته می کند ، و می توانید از طریق کلیپ های مختلف در ویرایشگر کلیک کنید تا آنها را متمرکز کنید.

در Live 11 ، اکنون می توانید چندین کلیپ MIDI را در یک آهنگ انتخاب کرده و همه آنها را به طور همزمان در MIDI Note Editor ویرایش کنید.

تمپو دنبال کردن 

یک دنبال کننده جدید Tempo در بالای نوار کنترل نرم افزار ، سرعت Live 11 را با سیگنال صوتی ورودی تطبیق می دهد. این می تواند به گروههایی کمک کند که از Live برنامه آهنگهای پشتیبان پخش می کنند و می خواهند آهنگهای پشتیبان به جای برعکس ، سرعت درامر را دنبال کنند. همچنین می تواند به عنوان مثال برای ارسال صدای مجموعه DJ به Live 11 کار کند ، بنابراین شما می توانید از افکت های همزمان سازی Ableton هنگام دی جی استفاده کنید (به ویدیو مراجعه کنید).

این یک برنامه عالی برای برنامه زنده Live 11 است. در عمل ، زمان واکنش Live 11 برای بالا بردن سرعت ورودی کمی کند بود. چند ثانیه طول کشید تا سرعت ورودی را بخوانید ، حتی اگر این فقط یک ضربه 4/4 سنگین بود. اگر بخواهم موسیقی را آرام و آرام بالا یا پایین ببرم ، Live 11 با سرعت خود به همان راحتی و پایدار واکنش نشان نمی داد. امیدوارم این چیزی باشد که Ableton می تواند در یک به روزرسانی اتو کند.

اقدامات و صحنه های جلسه را دنبال کنید

عملکردها را دنبال کنید دستورالعملهای اختیاری و تصادفی برای آنچه بعد از پخش کلیپ در نمای جلسه رخ می دهد ، است. آنها می توانند با بهم خوردن ترتیب کلیپ ها ، به مرور زمان به پخش کلیپ آهنگ تنوع دهند.

برخی از گزینه های به روز شده برای دنبال کردن اقدامات در Live 11 وجود دارد:

  • می توانید Follow Actions را به یک طول کلیپ خاص پیوند دهید.
  • می توانید در کنار هر کلیپ خاص پرش کرده و یک احتمال را برای آن اقدام اختصاص دهید.
  • گزینه های مشابه Follow Action اکنون در Clip Scenes از مسیر Session View Master نیز اعمال می شوند.

علاوه بر این ، از مسیر Session View Master ، می توانید یک سرعت و زمان خاص را برای هر صحنه اختصاص دهید.

کلیپ های دارای عملکردهای دنبال شده که در Live 11 روشن هستند ، اکنون یک نماد تغییر یافته Play را نشان می دهند (آهنگ 4 ، “Noisy-Bass”). Clips Scenes همچنین می تواند زمان و امضای زمان اختصاصی خود را در مسیر Session View Master داشته باشد.

پشتیبانی از MPE

Live 11 در پشتیبانی از MIDI Polyphonic Expression (MPE) به سایر DAW ها مانند Bitwig Studio ، Logic Pro X و Cubase پیوسته است. آنچه با MPE در نقد و برسی ایبلتون لایو Ableton Live 11  بدست می آورید چندین “بعد” اضافی از کنترل MIDI همزمان قابل پخش در هر نت است: خم شدن ، اسلایدها و فشار به ازای هر نت در Live 11.

برای افزودن حس رسا تر به اصوات و سازها با استفاده از MPE ، به یک کنترل کننده MPE نیاز دارید که به شما امکان می دهد نت های MIDI را با حداکثر پنج نوع بیان در هر نت پخش کنید. نمونه این موارد شامل تمام کنترلرهای Roli ، چندین کنترلر Keith McMillen ، Roger Linn Linnstrument و Expressive E Osmose است . برای بسیاری از افرادی که هنوز کنترل کننده MPE کامل ندارند ، کنترل کننده های MIDI که از پس لمس چند صدایی (در هر نت) برخوردار هستند اما کاملاً با MPE سازگار نیستند – مانند Ableton Push 2 – هنوز هم می توانند بخشی از این مزیت جدید را داشته باشند ( کلیپ صوتی زیر را ببینید)

تاکنون ، اجرای Live 11 از MPE به تعدادی از دستگاه های آن – ترکیب Wavetable ، نمونه ، ساده تر و Arpeggiator – پاسخ MPE به خم ها ، اسلایدها و فشار هر نت علاوه بر سرعت استاندارد ، می دهد. قفسه های طبل ، قفسه های ساز ، و دستگاه های جلوه ای MIDI نیز اکنون از MPE هر نت پشتیبانی می کنند. تعدادی از پیش تنظیمات MPE جدید برای ابزارهای سازگار در مرورگر وجود دارد ، از جمله کوارتت برنجی جدید ، کوارتت زهی و پیانوی عمودی (Live)

در آن دستگاه ها و رک ها ، می توانید پاسخ به لغزش فشار را تنظیم کرده و در یک پنجره کنترل MPE و در یک زبانه MPE ، می توانید واکنش پارامترهای جداگانه را به کنترل MPE اختصاص دهید.

مصاحبه Wavetable زنده 11 با نمایش توابع MPE.

همراه با این ، می توانید داده های MPE را در مسیرهای ویرایش جداگانه در MIDI Clip Editor ویرایش کنید. Live 11 همچنین از افزونه های سازگار با MPE شخص ثالث پشتیبانی می کند و داده های MPE را از طریق دستگاه External Instrument برای کنترل سخت افزار خارجی ارسال می کند.

کنترل های ماکرو و عکس های ماکرو

دستگاه ها و رک ها به جای 8 کنترل قبلی ، حداکثر 16 کنترل ماکرو دارند. دکمه های Macro +/- تعداد کمتری از آنها را نشان می دهد و حتی بهتر ، یک دکمه Macro “عکس فوری” مجموعه ای از تغییرات ماکرو را نشان می دهد ، جایی که کنترل های ماکرو ذخیره می شوند در تنظیمات فعلی ابزارها و جلوه های زنده و جدید Live 11 دارای چندین تغییر ماکرو هستند که قبلاً ذخیره شده اند و به نظر می رسد هنگام فراخوان فوری برای تلفن های موبایل کاملاً جدید تنظیم شده اند. شما می توانید تغییرات تنظیمات ماکرو خود را ذخیره کنید ، و یک دکمه جدید “Rand” مقادیر کنترل های ماکرو را تصادفی می کند ، که در صورت تمایل می توانید آن را به عنوان یک تغییر نیز ذخیره کنید (به فیلم زیر مراجعه کنید).

گرچه به نظر می رسد این اضافات ماکرو بسیار ساده باشند ، اما باید واقعاً مورد توجه دستگاه های دستگاه ابلتون قرار بگیرند که عاشق سادگی در تنظیم و به کارگیری ماکرو از یک کنترل کننده هستند. همچنین ، برای افرادی که Drum ، Instrument و Effect Racks را برای به اشتراک گذاشتن یا فروش ایجاد می کنند ، تغییرات مناسب Macro راهی عالی برای افزودن ارزش بیشتر و نشان دادن مهارت های طراحی صدا است.

حالت مقیاس برای کلیپ های MIDI

یک دکمه مقیاس در MIDI Note Editor نشان می دهد که کدام یادداشت ها در یک کلیپ MIDI در مقیاس با برجسته های آبی روی آن نت ها در رول پیانو قرار دارند و نت ریشه مقیاس را با برجستگی بزرگتر آبی نشان می دهد.

حالت مقیاس در MIDI Note Editor Live 11 فعال است.

همچنین یک حالت رسم MIDI Note جدید با Pitch Lock وجود دارد ، بنابراین ترسیم در یادداشت های MIDI محدود به یک کلید می شود.

توجه داشته باشید و شانس سرعت

در پنجره ویرایشگر MIDI ، هر یادداشت دارای یک مقدار احتمال است که می توانید تنظیم کنید ، همراه با یک دکمه که احتمال پخش یک یادداشت را تصادفی می کند. همچنین احتمال سرعت وجود دارد ، این احتمال وجود دارد که یادداشت های MIDI در یک محدوده سرعت تنظیم شده پخش شوند.

نگاه و احساس کنید

ظاهر و احساس Live 11 به طرق مختلف به روز شده است ، از جمله تضاد بیشتر با رنگ و سایه های رابط کاربری که من در مقایسه با Live 10. به روش مناسبی توجه کردم. گزینه های جدید ظاهر و احساس در تنظیمات به شما امکان می دهد خطوط شبکه را بارزتر کنید ، که من همچنین از وضوح آن قدردانی کردم.

در یک طرح جدید استفاده از CPU ، اگر پردازنده شما بیش از حد زیاد شود ، نشانگر Overload را نشان می دهد که گاهی اوقات به طور خلاصه صدا را قطع می کند. همچنین کشویی CPU با جزئیات بیشتری وجود دارد که میانگین استفاده در مقابل استفاده فعلی را نشان می دهد.

بخش جدید الگوها در مرورگر دارای چندین الگو مانند ضبط 8 آهنگ ، نسخه ی نمایشی و طرح و الگو Podcast است ، و یک میانبر خوب برای ذخیره الگوهای خود نیز است.


دستگاه های جدید ابزار و جلوه

Live 11 با تمام ابزارها ، کلیپ ها ، نمونه ها و بسته های زنده مختلف ارائه شده ، در حال حاضر به میزان 76 گیگابایت ماده برای تولید آهنگ های صیقلی در نظر گرفته شده است. این شامل انتخاب گسترده ای از طبل های قفل دار ، کلیپ ها (عمدتا حلقه ها) و نمونه های نمونه است که عمده پیشنهادات بارگیری را تشکیل می دهد.

Live 11 با هشت بسته Live Live که متمرکز بر Instruments قابل پخش هستند ، پیشرفت می کند ، اما همچنین شامل کلیپ های MIDI ، نمونه ها ، Effect Racks و سایر دارایی های مختلف است.

همچنین چهار جلوه صوتی جدید بسیار جالب و تخصصی و چندین جلوه به روز شده وجود دارد: کاهش دهنده بیت Redux ، Phaster-Flanger و Chorus-Ensemble.

به مثالهای صوتی اجازه می دهم در مورد این اضافات جدید صحبت کنند ، اما حتی آنها هنوز هم می توانند سطح کارهایی را که این ابزارهای جدید دارند انجام دهند.

کوارتت برنجی توسط Spitfire Audio (بسته زنده)

Live 11 شامل سه ساز / بسته زنده توسط Spitfire Audio (یکی از معتبرترین تولیدکنندگان کتابخانه های نمونه برای آهنگ سازی و ترانه سرایی) است: کوارتت برنجی ، کوارتت زهی و پیانو عمودی. (شایان ذکر است: اگر موسیقی می سازید و از پلاگین Spitfire Labs کاملاً رایگان برخوردار نیستید ، هنگام بارگیری آن در معرض تماشا قرار می گیرید.)

همه بسته ها با برخی از پیش تنظیمات سازگار با MPE ارائه می شوند در نقد و برسی ایبلتون لایو Ableton Live 11 بسیاری از پیش تنظیمات شامل عکس های فوری با تغییر ماکرو است که یافتن انواع آهنگ های صوتی پیشرفته را برای آهنگ های شما سریع و آسان می کند.

ایستگاه از پیش تنظیم شده کوارتت برنجی انواع مختلفی از نت های پایدار و انفجارهای کوتاه نت و صداهای مخصوص استفاده را ارائه می دهد. واقع گرایی و بازی آن چیزی است که بسیاری از تولیدکنندگان نمی توانند از کتابخانه های برنجی خارج شوند ، مگر اینکه پول قابل توجهی خرج کنند ، بنابراین این یک مورد خوب برای بسته Live 11 است.

هفت کلیپ زنده 11 MIDI برای کوارتت برنجی که در هفت ایستگاه از پیش تنظیم مختلف کوارتت برنج پخش شده است.

کوارتت زهی Spitfire Audio (Live Pack)

مشابه کوارتت برنجی ، ساز کوارتت زهی پویایی های مختلفی را در ایستگاه از پیش تنظیم شده خود دارد ، از صدای بلند و جلویی گرفته تا زیبایی دلپذیر تا بدخلقی و تنش. باز هم ، واقع گرایی به نمایش درآمده و “سنتزی” نبودن هر یک از این صداهای صوتی ، آن را به منبعی ارزشمند برای دستیابی دوباره و دوباره به آن تبدیل کرده است.

هفت کلیپ 11 MIDI زنده برای کوارتت زهی ، که در هفت ایستگاه از پیش تنظیم مختلف کوارتت زهی پخش شده است.

پیانوی عمودی توسط Spitfire Audio (بسته زنده)

سازهای پیانوی راحت تر از تار و به خصوص برنجی تهیه می شوند ، اما این پیانوی عمودی دارای یک شخصیت کلاسیک است – و آن را برای هیپ هاپ ایده آل می کند (یک اثر وینیل به آن اضافه کنید ، و مردم فکر می کنند که این یک نمونه پرنعمت است) ، از هر نوع موسیقی محیطی و نمایشی.

پنج کلیپ 11 MIDI زنده برای پیانو راست ، که با استفاده از عکسهای مختلف ماکرو از پیش تعیین شده پخش می شود. 

Reverb هیبریدی

اثر جدید Hybrid Reverb جدید Live 11 ، یک ترکیب تلفیق / مضراب الگوریتمی با EQ.

این ترکیب یک Reverb کانولوشن با Reverb الگوریتمی است و همچنین یک EQ که دامنه فرکانس مورد نظر را انتخاب می کند. Convolution از نمونه های صوتی برای ایجاد نمایه reverb استفاده می کند. این برنامه ده ها پرونده ریورب کانولوشن اختصاصی برای پیش تنظیمات خود دارد ، اما می توانید فایل های صوتی را نیز بکشید تا با پرونده های خود آزمایش کنید.

تشدید کننده طیفی

جلوه رزوناتور طیفی Live 11 با ورودی MIDI پخش می شود.

علاوه بر اینکه یک جلوه جالب و مشخص است که به نوعی براقیت طنین انداز فلزی به صداها می افزاید ، همچنین می توان با استفاده از نت های MIDI طنین انداز طیف را “پخش” کرد تا این طنین ها را آهنگین سازد.

یک حلقه درام که شروع به خشک شدن می کند و به دنبال آن 5 تکرار با تنظیمات مختلف از پیش تنظیم کننده طیف طیفی اعمال می شود.

زمان طیفی

جلوه Spectral Time Live 11.

یک اثر طیفی دیگر ، این بار با تأخیر و یخ زدگی زمان. همچنین از ویژگی های فلزی فوق العاده ای برخوردار است. گرچه می توانید از آن ظریف استفاده کنید ، اما وقتی آن را به سمت افراطی بزرگتر سوق می دهید ، می تواند به طور جدی کثیف شود و من فکر می کنم سازندگان الکترو و موسیقی باس آن را دوست خواهند داشت.

یک حلقه درام که شروع به خشک شدن می کند و به دنبال آن 5 تکرار با تنظیمات از پیش تعیین شده Spectral Time اعمال می شود. 

Pitchloop89 (بسته زنده)

تأخیر در تغییر پیچ PitchLoop89 Live 11 برای دستگاه Live ، مبتنی بر Publison DHM 89 از 1978.

این دستگاه Max for Live یک تأخیر لرزان ، متزلزل و تغییر دهنده سرعت با استفاده از پردازشگر سیگنال قدیمی غول پیکر Publison DHM 89 است که از سال 1978 ساخته شده است. این نوعی مانند نسخه دیجیتالی دستگاه تاخیر حلقه نوار است که برای موسیقی دوبله محبوب است. به عنوان یک دستگاه Live 11 ، این یک دستگاه انعطاف پذیر برای کنترل صدا ، عملکرد خوب و عملکرد خلاقانه است.

بهبود کنترل های Pitchloop89 با یک حلقه تکرار گونگ.

با الهام از طبیعت توسط دیلون باستان (بسته زنده)

سه دستگاه از Live 11’s Inspired by Nature Live Pack.

این Live Pack for Live 11 Suite شامل شش ابزار و جلوه های حداکثر برای زنده است که از رفتارهای طبیعت و فیزیک الهام گرفته شده است.

Mood Reel (بسته زنده)

موج های سینمایی از پیش تعیین شده Live Pack Mood Reel Live 11.

بسته ای عظیم از ابزارهای مدرن سینمایی ، Mood Reel دارای بیش از 300 کل ابزار ، طبل و جلوه های افکت و بیش از 2000 نمونه از بیش از 20 هنرمند فعال است. اگر این یک محصول نرم افزاری صدا بود ، اگر نه کمی بیشتر ، حداقل 50 دلار هزینه داشت و می توانست بررسی خاص خود را داشته باشد. در عوض ، این دو دمو تصویری مختصر اما دقیق از این اصوات برانگیزاننده ارائه می دهند که کاملاً در فیلم علمی تخیلی یا تعلیق جدید نت فلیکس جای می گیرد.

نسخه نمایشی The Mood Reel توسط Aimee Portioli.
نسخه نمایشی The Mood Reel توسط توماس راگسدیل.

آزمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین (بسته زنده)

از پیش تعیین شده ژنراتور هواپیمای بدون سرنشین ارگان با استفاده از بنزین از Live 11’s Drone Lab Live Pack.

یکی دیگر از بسته های چشمگیر و هدفمند ابزار ، جلوه ها ، کلیپ های MIDI و مجموعه های زنده بداهه ، آزمایشگاه Drone اساساً همان چیزی است که از نام آن پیداست. این مجموعه کاملی از ابزارها برای ایجاد موسیقی بدون سرنشین و مناظر صوتی است که به همان اندازه برای سعادت و فرار کردن ، بسته به نحوه تلنگر زدن آنها مناسب است. حداقل تکنو ، محیط ، امتیازات فیلم ، هیپ هاپ لو-فی و موارد دیگر همه از این لرزش ها بهره مند می شوند.

بداهه ای در کنترل مجموعه آزمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین “Earth”.
کلیپ صوتی: بداهه دیگری با استفاده از مجموعه “Earth” آزمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین.
در واقع یک ضبط خارج از جعبه مجموعه آزمایش های Drone Lab ‘Tremors’ است.

Voice Box (بسته زنده)

این یک بسته زنده از سازها ، طبل ها و افکت های رک است که از آوازهای زنانه و مردانه چند نمونه تهیه شده ، پردازش و برش خورده است تا به عنوان سازهای ملودیک ، کیت های کوبه ای یا نمونه های صوتی خوانده شده سرراست استفاده شود.

نمونه هایی از تغییرات مختلف ماکرو در Voice Box Sliced ​​Vocal عبارات از پیش تعیین شده ، که صداهای مختلف را با تنظیمات جلوه های مختلف ترکیب می کند.

ارتقا برای پوسته فوقانی

اگر در گروه خوش شانس کاربران Ableton هستید که لایسنس Live 11 Suite و یا کنترل کننده Push 2 را لغو می کنند ، در اینجا موارد جدیدی برای شما وجود دارد.

به روزرسانی های عملکرد Push 2

همراه با مواردی مانند Native Instruments Maschine MK3 و سری Presonus FaderPort برای نرم افزار Studio One ، Ableton Push 2 ( 799 دلار با Live 11 Intro ؛ 1،198 دلار با Live 11 Standard ؛ 1،398 دلار با Live 11 Suite ) یکی از استانداردهای طلا در من است ذهن برای سخت افزار کنترل کننده که مخصوص نرم افزار تولید ساخته شده است. ساخت موسیقی در Ableton Live با کنترل کننده Push 2 به دلیل طرح عالی Push 2 ، ویژگی های جامع ، نمایش رنگی زیبا و نگاشت یک به یک با Live 10 – و اکنون به سادگی به یک تجربه روان ، کارآمد و لذت بخش تبدیل می شود. زنده 11

شما می توانید بدون کنترلر ، با یک کنترل کننده MIDI عمومی یا بسیاری از کنترل کننده های شخص ثالث که بر روی Ableton Live تمرکز دارند ، آهنگ هایی را در Ableton Live تولید کنید ( Novation و Akai گزینه های بسیار خوبی را ایجاد می کنند). شما نمی نیاز به پوسته را برای فشار 2 – اما اگر شما انجام دهید، شما را در یک قیمت همراه از زنده 11.

به روزرسانی های عملکرد Push 2 با Live 11 چیز جدیدی اضافه نمی کند ، اما آنها تضمین می کنند که Push 2 به همه ویژگی های جدید Live 11 پاسخ می دهد و آنها را منعکس می کند. به عنوان مثال ، نمایش های تصویری در دستگاه های جلوه جدید Live 11 ، Hybrid Reverb ، Spectral Resonator و Spectral Time بر روی صفحه نمایش Push 2 مشاهده و قابل کنترل هستند. Push 2 همچنین در Live 11 به حالت های جدید Scale و Key برای کلیپ های MIDI پیوند داده شده است ، بنابراین تغییر مقیاس در نرم افزار ، مقیاس پد های کلید Push 2 را تنظیم می کند.

Push 2 همچنین همه 9-16 ماکرو اضافی را در یک دستگاه نشان می دهد ، بنابراین می توانید همه آنها را از رمزگذارهای آن کنترل کنید. سرانجام ، با استفاده از پد های Push 2 ، می توانید سطوح مختلفی از پس لمس را به نت های جداگانه در ابزارهای زنده و پلاگین هایی که از پس لمس چند صدایی پشتیبانی می کنند ، اعمال کنید. این حالت “Poly” Pressure از طریق دستگاه Instrument External Live 11 نیز برای کنترل سخت افزار شخص ثالث اعمال می شود.


جدید در Max برای پخش زنده

Max for Live همراه با Live 11 Suite ، بالاترین سطح Ableton Live است و محیط کاملاً مبهم و مبهم توسعه را به سیستم Ableton Live وارد می کند. با استفاده از آن می توانید ابزارهای خود را برای تعیین توالی ، حلقه ، تصاویر ، اجرای زنده و سازها و جلوه ها بسازید. در حالی که فقط کسری از مردم در نهایت وسایل شخصی خود را تولید می کنند ، داشتن Max for Live به شما امکان دسترسی به دنیای دیگری از جالب ترین ، پیچیده ترین و حواس پرت ترین برنامه های مدولار ، ترتیب سنج الگوها ، سینتی سایزرهای بصری ، سرگرمی و موارد غیراخلاقی مانند بازی های سبک بازی را می دهد. ، و اساساً هر چیزی که توسعه دهندگان می توانند رویای خود را ببینند.

Live 11 Suite با بیش از 100 دستگاه حداکثر ساز ، جلوه های صوتی و جلوه های MIDI ارائه می شود و جهان شخص ثالث وسیعی از دستگاه های Max for Live به صورت رایگان ، اهدا یا تعیین قیمت وجود دارد.

برخی از به روزرسانی های Max for Live در Live 11 شامل موارد زیر است: 

  • مسیریابی MIDI به و از Max برای جلوه ها و ابزارهای صوتی زنده.
  • بهبود عملکرد رابط کاربر.
  • سازگاری با MPE
  • اضافات جدید API و یک اسیلوسکوپ برای سازندگان دستگاه.
مسیرهای ویرایش داده MPE Live 11.

11 کاملاً بالا نیست

من شخصاً یکی از کسانی هستم که عاشق ابزارهای جدید امتیازدهی سینمایی و ابزارهای صوتی Spitfire Audio ، کنترل MPE ، تدوین و تقریباً همه موارد دیگر هستم – نیازی به گفتن نیست ، من احمق این نسخه جدید هستم.

من امیدوارم که ، به روزرسانی وجود داشته باشد که بتواند هنگام ضبط MIDI یا آهنگ های صوتی ، به آنچه به نظر می رسد استفاده از پردازنده و تأخیر بالاتر است ، پرداخته باشد. به نظر می رسد بسیاری از دستگاه های جدید Live 11 از لحاظ پیچیدگی مخصوصاً پردازنده گرا هستند ، اما حتی جلسات Live Live از Live 10 هنگام باز شدن در Live 11 با مشکل روبرو می شوند.

آنها پردازنده را به میزان قابل ملاحظه ای فشار می آورند و هنگام ضبط MIDI یا صدا باعث تأخیر می شوند. آهنگ های. (توجه: من از MacBook Pro 2017 15 اینچی ؛ پردازنده چهار هسته ای 3.1 گیگاهرتزی i7 ؛ 16 گیگابایت RAM استفاده می کنم.)زمان پاسخگویی Tempo Follower نیز نیاز به پیشرفت دارد. شاید به زودی با به روزرسانی افزایشی بتوان آن مناطق را سخت تر کرد. اما اگر این فقط بهای پرداختی برای این نسخه جدید باشد ، من در هر صورت Live 10 و پروژه های Live 10 خود را پس انداز می کنم تا زمانی که در بازار کامپیوتر جدیدی هستم.


آیا بعد از این نقد و برسی ایبلتون لایو Ableton Live 11 باید ارتقا پیدا کنید؟

با تأکید بر صداهایی مانند سازهای Spitfire Audio و Live Packs که به نظر می رسد از امتیاز دهی به تصویر پشتیبانی می کنند ، و همچنین ویژگی های جدیدی مانند کامپینگ که به طور سنتی به نوازندگانی که ضبط کننده سازهای صوتی را ضبط می کنند (هنوز هم تقریباً برای هر نوع ساخت آهنگ مناسب هستند) ، به روزرسانی جدید Ableton Live 11 برای تمام سازندگان موسیقی دیجی گرا کاملاً ضروری به نظر نمی رسد. جلوه ها و ابزارهای جدید به نظر شگفت انگیز می رسند و بهره برداری کامل آنها مدت زمان طولانی به طول خواهد انجامید ، و در مجموعه ویژگی های جدید چیزی برای همه وجود دارد – اعم از ماکروهای اضافی و عکس های ماکرو قابل ذخیره ، قابلیت های جدید ویرایش آهنگ یا سازگاری با MPE .

با این حال ، مگر اینکه واقعاً با برخی از این موارد جدید طنین انداز شوید ، من معتقدم که شما مجبور نیستید فوراً به Live 11 تغییر دهید ، – به خصوص اگر از نظر مالی ضعیف هستید. زمانی فرا می رسد که بسیاری از کاربران Ableton به Live 11 ارتقا یافته اند که اگر می خواهید با کاربر Live دیگری همکاری کنید یا Live Racks ، Live Pack ها ، الگوها و غیره را بخرید ، ممکن است مجبور باشید Live 11 داشته باشید. بنابراین. و وقتی آن زمان فرا می رسد ، فکر نمی کنم پشیمان شوید.

نقد و برسی ایبلتون لایو Ableton Live 11 انجام شد و اگر در Ableton Live تازه وارد هستید ، هرگز زمان بهتری برای شروع کار با آن نبوده است. با هر بار به روزرسانی ، این ابزاری بیشتر به ابزاری جهانی تبدیل می شود که یک محیط موسیقی سازگار و شایسته محبوب ترین وضعیت DAW را ارائه می دهد.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

keyboard_arrow_up
× چت واتساپ